Programmeren zonder kennis

ZoomBIM WEM Modeler, kortweg WEM, is in eigen beheer gemaakt door ZoomBIM-oplossingen om hen te helpen bij het maken van aangepaste webtoepassingen voor hun full-service klanten. WEM is geëvolueerd tot een allround krachtig applicatieplatform wat u laat programmeren zonder kennis.

Iedereen kan genieten van de krachtige functies in WEM, inclusief de mogelijkheid om te integreren met webservices en snel wijzigingen aan te brengen in webtoepassingen.
Het minimale vereiste niveau van expertise beperkt niet het niveau van functionaliteit dat kan worden bereikt. Volledig functionele, zeer interactieve webtoepassingen, waaronder interfaces met andere bedrijfs- of externe systemen, kunnen worden gemaakt met behulp van de intuïtieve interface. Eenvoudig, maar krachtig voor meer geavanceerde gebruikers. WEM-applicaties worden gepubliceerd met behulp van standaard of door de gebruiker gedefinieerde sjablonen om een ​​professioneel en consistent uiterlijk te garanderen.
De kracht van WEM is dat iedereen vrijwel onmiddellijk een applicatie-ontwikkelaar wordt. Het maken van basistoepassingen vereist geen vaardigheden meer dan een stroomdiagram te maken in een modern kantoorproductiviteitstool.
WEM bevat twee hoofdcomponenten:

  • de modeler wordt gebruikt om applicaties te maken en testen, dit is een webgebaseerde applicatie-interface die met het gebruik van drag-and-drop en eenvoudige interacties de gebruiker in staat stelt om een ​​webapplicatie te maken.
  • De runtime is de plaats waar de voltooide applicatie wordt verplaatst om de functionaliteit aan de eindgebruikers te tonen, met krachtige beveiligings- en toegankelijkheidsfuncties, waaronder ondersteuning voor een breed scala aan clientsystemen, direct uit de doos zonder dat technische kennis van de ontwikkelaar vereist is.

Het vermogen om samen te creëren, waar in gesprek met de materiedeskundige de omgeving wordt gemodelleerd in realtime, biedt nieuwe mogelijkheden in klantenservice en korte turn-around applicatie-ontwikkeling. Van snelle prototyping tot productie, net zo snel als de experts in kwestie in staat zijn om hun behoeften te communiceren, applicatie-ontwikkeling in realtime. De onderliggende infrastructuur maakt gebruik van het beproefde Microsoft .NET-applicatieplatform in combinatie met Microsoft SQL-Server.

Aon successtory1/3

Aon behoort tot een van de drie grootste verzekeringsadviesbedrijven van Nederland, met ongeveer 72.000 zakelijke klanten en 300.000 particuliere klanten. Jeffrey Heesen, hoofd van de afdelingen Construction en Infra, en Eelko Heuvelmans, productlead voor marketing, zijn trotse initiatiefnemers van de nieuwe WEM-tools. "Met onze vorige leverancier hebben we snel beperkingen bereikt", legt Eelko uit. "Nadat we de demo zagen, begonnen we snel met WEM te werken en besloten we om met het platform drie systemen te ontwikkelen." Op dit moment ontwikkelt Aon twee extra applicaties met WEM.

LTL Woodproducts successtory2/3

Al 115 jaar lang heeft LTL Woodproducts hout geïmporteerd uit de hele wereld. Het hout wordt gedistribueerd vanuit het hoofdkantoor in Vianen, Nederland. Het bedrijf bedient een grote markt van 1.400 vaste klanten. Om hun succesvolle geschiedenis en solide marktpositie te continueren, moet LTL zijn processen continu ontwikkelen. LTL Woodproducts nam de optimalisatie van haar klantenservice in eigen handen en ontwikkelde de gewenste applicatie met WEM. "De economie groeit en de marktvraag neemt toe", zegt Bas Bouman, systeem- en applicatiebeheerder bij LTL Woodproducts. "Met toenemende eisen en online mogelijkheden willen we onze services voorop blijven stellen." Toen het bedrijf de implementatiekosten onderzocht, was Bas niet enthousiast: "De koersen die we van leveranciers ontvingen varieerden tussen € 10.000 en € 40.000. En dan weet je nooit hoe lang het eigenlijk duurt tot de lancering. "In plaats van te vertrouwen op een externe leverancier, nam Bas de realisatie van de applicatie in eigen handen met WEM.

VGZ Successtory3/3

Tegenwoordig worden in de klantenservice bijna onmiddellijk antwoorden op uw vragen gegeven. Snel bellen, een e-mail schrijven of uw vraag stellen via de chat op de website - uw antwoord wordt binnen de kortste keren verstrekt. Dit gebeurt niet door magie. Er is een ingewikkeld systeem dat dit ondersteunt en dat systeem is jarenlang ontwikkeld om het zo efficiënt mogelijk te maken. VGZ's toepassing Dialoogondersteuning is een goed voorbeeld van een dergelijk goed ontwikkeld systeem. Teamleider kennismanagement, Henk Jansen en teamlid Ton Nouwens spelen een belangrijke rol bij het zo efficiënt mogelijk maken van de klantenservice van VGZ. "De applicatie Dialogue Support, ook wel DO genoemd (een afkorting voor de Nederlandse naam" Dialoog Ondersteuning ") is gebouwd met WEM," legt Henk uit. "Alle informatie die nodig is om een ​​goed en snel antwoord te geven tijdens een telefonische dialoog is te vinden in DO. Dit is heel anders dan hoe we twintig jaar geleden werkten. Destijds waren er grote mappen en enorme stapels papierwerk op onze bureaus. Je moest snel het papierwerk doorzoeken of de antwoorden uit je hoofd kennen."